MYŚLENIE NAUCZYCIELI

Tak myślący nau­czyciele z reguły nie formułują celów szczegółowo i wprost. Wolą, żeby cele, jeśli w ogóle jakieś być muszą, wyrosły z przeżyć uczniów. Jeśli zajrzymy do przewo­dnika programowego napisanego według założeń hummanistycznych, znajdziemy tam na przykład takie cele: 1) uczniowie doświadczą tego, co pomoże im zyskać sa­modzielność i chętnie włączyć się w naukę; 2) uczniowie nabiorą wiary we własne siły; 3) uczniowie będą bardziej życzliwi wobec innych. Cele w takiej postaci nie zawierają spisu tego, co uczniowie mają wykonać ani kryteriów poprawności wyko­nania. Jednak te mgliste sformułowania są celami, bo przedstawiają oczekiwane wyniki kształcenia.

Witaj na moim serwisie! Mam nadzieję, że szukasz bloga poświęcanego tematyce rodziny jeśli tak to dobrze trafiłeś. Pracuje zawodowo jako doradca rodzinny i na co dzień spotykam się z problemami życia rodzinnego. Zapraszam do czytania moich wpisów i aktywnej dyskusji w komentarzach!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)