OCENIANIE

To najwyższy pod względem skomplikowania poziom taksono­mii. Cele dotyczą wytwarzania sądów na podstawie: a) kryteriów wewnętrznych i logicznej poprawności, b) kryteriów zewnętrznych i zgodności ze znanymi skądi­nąd faktami. Przykład: uczeń rozpozna fałszywe dowody w rozumowaniu.Dla wielu pedagogów zasadą korzystania z tej taksonomii jest przechodzenie ze szczebli niższych na wyższe. Inna zasada mówi, żeby większy nacisk kłaść na wy­ższe szczeble. Większość celów miałaby dotyczyć umiejętności myślenia, nie zaś przypominania sobie wiadomości. Z drugiej strony, znaczna liczba podkategorii na poziomie pierwszym skłania, żeby nabywaniu wiadomości poświęcić jednak dużo czasu. Zakłada się błędnie, że uczeń musi najpierw opanować mnóstwo faktów, nim będzie mógł zająć się przekształcaniem wiedzy i rozwiązywaniem problemów.

Witaj na moim serwisie! Mam nadzieję, że szukasz bloga poświęcanego tematyce rodziny jeśli tak to dobrze trafiłeś. Pracuje zawodowo jako doradca rodzinny i na co dzień spotykam się z problemami życia rodzinnego. Zapraszam do czytania moich wpisów i aktywnej dyskusji w komentarzach!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)