OKRESOWA KOREKTA

Wszystkie cele starzeją się, wymagają więc od czasu do czasu korekty. Z mienia­ją się uczniowie, społeczeństwo, wiedza, metody dydaktyczne. Trzeba więc podda­wać cele okresowej analizie, by stwierdzić, czy są jeszcze potrzebne w praktyce. Czasami cele wciąż dobrze określają treść, ale dużo gorzej czynności nauczycieli i uczniów. Podsumowując, należy stwierdzić, że cel jest pożyteczny, jeśli funkcjonuje jako środek – wytycza nauczanie i uczenie się. Wartość naszych celów poznamy po tym, że pomagają uczniom przejść do następnego etapu lub następnego fragmentu lekcji. Nawiązując do tej cechy celu, w ostatnich latach zaczęto mówić o celach cząstko­wych albo przysposabiających (enabling objectives). Warto zauważyć ten termin, gdyż większość czynności, które ma wykonać uczeń, nie jest istotna sama przez się. Uczeń nie rozwiązuje matematycznych zadań tekstowych, gdyż jest to czynność sa­ma w sobie ważna, ale po to, żeby nauczyć się rozwiązywania podobnych proble­mów poza szkołą.

Witaj na moim serwisie! Mam nadzieję, że szukasz bloga poświęcanego tematyce rodziny jeśli tak to dobrze trafiłeś. Pracuje zawodowo jako doradca rodzinny i na co dzień spotykam się z problemami życia rodzinnego. Zapraszam do czytania moich wpisów i aktywnej dyskusji w komentarzach!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)