UCZEŃ

Przyjmując takie stanowisko, trzeba oprzeć się na podstawach psychologicznych. Współcześnie wiele badań dotyczy pracy umysłu nad tworzeniem znaczeń. Badania psychologów poznawczych dostarczyły wielu wskazówek, jak planować program, żeby wspierał postrzeganie, myślenie i uczenie się. Kluczowe znaczenie 1 ma tu uczenie się przez działanie. Wracamy więc do Deweya i jego postulatów, by 1 uczeń stosował wiedzę i rozwiązywał problemy. Nie wystarczy czytać o rzeczach I czy zdarzeniach. Trzeba jeszcze myśleć i działać.Jedno na drugie zachodzi: przetwarzanie wiadomości jest najważniejsze, 1 gdy źródłem wzorca programu jest nauka, gdy zaś źródłem jest uczeń – najważniejsza jest wiedza o tym, jak przetwarzane są wiadomości w procesie uczenia się. Oczywiście, można dowodzić, że wszystkie wyliczone źródła mają z sobą coś wspólnego. Nigdy nie jest tak, żebyśmy czerpali z jednego źródła i świadomie pominęli pozostałe.

Witaj na moim serwisie! Mam nadzieję, że szukasz bloga poświęcanego tematyce rodziny jeśli tak to dobrze trafiłeś. Pracuje zawodowo jako doradca rodzinny i na co dzień spotykam się z problemami życia rodzinnego. Zapraszam do czytania moich wpisów i aktywnej dyskusji w komentarzach!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)